Bilişsel Davranışçı Terapi eğitimi, hizmet vermeyen
topluluklara etkili psikolojik tedaviler sağlamaya ve kanıta dayalı tedaviler
konusunda sağlam bir eğitim vermeye kendini adamıştır. Eğitim müfredatı,
süreçlerde en son araştırmalara ve danışanın sunum sorunlarını devam ettiren ve
acı çeken başa çıkma mekanizmalarına dayanmaktadır.
Bu nedenle,
öğrencilere bilişsel davranış terapisinden kaynaklanan çeşitli klinik
müdahaleleri birden fazla psikolojik bozukluk durumundaki temel psikolojik
süreçleri hedef alma öğretilir. BDT eğitimi öğrencileri, danışanın psikolojik ağrı kaynağını ve bu başa çıkma
yanıtını hedeflemek için en etkili ve klinik olarak belirtilen müdahaleyi
belirlemek için hastanın acı çekmesine katkıda bulunabilecek uyumsuz başa çıkma
yanıtlarını etkili bir şekilde öğreneceklerdir. Bu nedenle eğitimlerde belirli
bir hastanın sorunlarını besleyen başa çıkma yanıtlarını doğrudan hedef alan
bir terapi sunulur.
Öğrenilen Klinik Beceriler
BDT eğitimi alan
kişiler danışanlarının sorunlarını değerlendiren ve onların davranışının
işlevini belirleyen davranışsal odaklı alım değerlendirmeleri yapabilirler. BDT
eğitimi ile danışanın mevcut
sorunlarını neyin koruduğunu açıklayan kapsamlı bir olayın formüle edilmesini
sağlayabilirler. Danışanın sorunlarına ve ilgili oluşturdukları olay formülüne
cevap verecek bir tedavi planı oluşturabilir ve uygulayabilirler. Kriz
durumlarına verimli ve etkili bir şekilde cevap verebilir, diğer
profesyonellerle hizmetleri koordine edebilirler. Eğitimi alanlar aynı zamanda
etik, yasal ve profesyonel konuları düşünür ve bunları klinik pratikte uygular.
Eğitimin Genel Hedefi
BDT eğitiminin genel
hedefi, öğrencilerin eğitim yılı sonuna kadar çeşitli BDT müdahaleleri
sağlamada temel ve ileri beceriler geliştirmeleri, tanısal değerlendirme, BDT
olaylarını formüle etme ve tedavinin derinliğini geliştirmesidir. BDT
eğitimi topluma hizmet etme
ve kanıtlanmış müdahalelere ilişkin bilgileri ilerletme misyonunun bir parçası
olarak araştırmaya şiddetle değer verir. Psikoloji öğrencilerini, eğitim
yılının başında yeni araştırma çalışmaları, tez fikirleri veya diğer potansiyel
projeler için teklifler sunmaya teşvik eder.
BDT ile Üzerinde Çalışılan Alanlar
BDT eğitimini
alanlar depresyon, stres, anksiyete ve kronik endişe, sosyal anksiyete,
fobiler, duygu bozukluğu, zorlayıcı duyguları yönetme, öfke, travma ve travma
sonrası stres bozukluğu, ilişkilerde kişiler arası problemlerle ilgilenir.
Eğitim programı, çeşitli yaşam koşullarına sahip insanlara yardım etmek için
farkındalık meditasyonunu, vücut bilincini ve hassas hareket uygulamalarını
birleştirir. Katılımcılar mutluluk artırma, kendilerine daha iyi bakma, stres,
endişe ve hastalık ile başa çıkma, kaygı ve depresyonu azaltma ve dikkati
arttırma yollarını öğrenirler.
Eğitimin Yöntemi
BDT, kişiler arası
zorluklar, depresyon, anksiyete ve travma sonrası stres bozukluğu gibi çok
çeşitli zorlukların tedavisinde etkili olduğu gösterilen bilişsel bir
davranışsal tedavidir. Tedavi hakkında verilen eğitimle farkındalık, tehlike
toleransı, duygu düzenleme ve kişiler arası etkililik ele alınır. Her eğitim,
grup liderlerinin katılımcıların günlük yaşamdaki becerilerini kullanarak
pratik yapmalarına yardımcı olmak için ev ödevi verilen bir sınıf mantığında
çalışır. Katılımcılar, duygularına nasıl tepki verdikleri konusunda daha etkili
olma becerilerini öğrenirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder